۱ – ۱۸، هرگاه در شرایط خصوصی به نحو دیگری بیان نشده باشد، ترتیب دریافت خسارتهای بیمه، به نحوه زیر است :
1-1-18پیمانکار موظف است اسناد و مدارک لازم را برای دریافت خسارت، با همکاری کار فرما تنظیم و آماده کرده، در موعد مقرر به بیمه گر تحویل دهد.
۲ – ۱ – ۱۸ ، مبالغ پرداختی شرکت بیمه در مورد بیمه هایی که ذینفع آن کارفرماست، به حسابی که کارفرما به این منظور افتتاح کرده است، واریز می شود، تا وی به عنوان معتمد، مبالغ مربوط را در کارهای خسارت دیده، صرف نماید.
۳ – ۱ – ۱۸ . بخشهای خسارت دیده کار، به دستور کارفرما و به وسیله پیمانکار، اصلاح یا تعویض می شود و هزینه آن از محل مبالغ دریافتی بیمه، به پیمانکار پرداخت می گردد.
۲ – ۱۸. هرگاه مبالغ دریافت شده از بیمه گر، برای جبران خسارتهای وارده کافی نباشد و با برخی از قسمتهای خسارت دیده به هر دلبا تحت پوشش بیمه قرار نگرفته باشد، مسئولیت تأمین هزینه اضافی مورد نیاز، با توجه به مواد ۷۱ و ۷۲، بر حسب مورد به عهده کارفرما یا پیمانکار است.