
سایت تخصصی مناقصات و امور پیمان
– مشاوره و خدمات دفتر فنی پروژه های عمرانی
– مشاوره، تهیه و تنظیم اسناد شرکت در مناقصه
– ارائه خدمات، کنترل پروژه، کلیم و ادعا
گروه مهندسین شاخص عمران
گروه فنی مهندسی شاخص عمران راه حل های کارآمدی را در مسائل فنی، اجرایی و حقوقی قراردادهای پیمانکاری برای شرکتهای مهندسی به ارمغان می آورد که علاوه بر جلوگیری از هدر رفت زمان به حفظ سرمایه پیمانکاران نیز کمک شایسته ای می نماید. امید است مهندسین شاخص عمران با تکیه بر علم، دانش و تجربه بتواند به خوبی در خدمت جامعه مهندسی این مرز و بوم باشد.
مازاد 2
مازاد5
۱ – ۳ . تسليم ضمانتنامه و پس از امضا و مبادله پیمان، پیمانکار ضمانتنامه موضوع مواد ۱۱ و ۱۳ را تهیه و تسلیم کارفرما می کند.
۲ – ۳ شروع کار
پیمانکار موظف است پس از دریافت ابلاغ شروع کار از سوی کارفرما در زمان تعیین شده در ابلاغیه، و در صورت عدم دریافت ابلاغیه شروع کار از سوی کارفرما، پس از گذشت سه روز از تاریخ تنفیذ پیمان نسبت به شروع کار اقدام کند.
پیمانکار، اسناد زیر را ظرف حداکثر پانزده روز پس از تاریخ شروع کار، برای بررسی کار فرما تسلیم می کند. کارفرما پس از دریافت مدارک، حداکثر ظرف یک هفته، موارد اصلاحات مورد نظر خود را طی جلسه ای با حضور پیمانکار و مشاور کار فرما، مطرح می کند و پس از جمع بندی نهایی موارد و تهیه صورت جلسه آنها، پیمانکار، اصلاحات و تغییرات مصوب را تا قبل از درخواست اولین صورت وضعیت، اعمال نموده و برای تأیید نهایی به کارفرما تسلیم می کند.
۱ – ۲ – ۳ . برنامه زمانی اجرای فعالیتهای اصلی هر یک از بخشهای کار مهندسی، تأمین مصالح و تجهیزات عملیات ساختمان و نصب)، بر اساس برنامه زمانی کلی اجرای کار درج شده در پیوست ۱۴.
. ۲ – ۲ – ۳ . برنامه زمانی تحویل مدارک تسلیمی پیمانکار.
۳ – ۲ – ۳ . جدول درصد وزنی کارها، به عنوان مبنای پرداخت صورت وضعیتهای موفت منطبق با ضمایم پیمان.
۴ – ۲ – ۳ . برنامه زمانی تنصیلی پرداختها و گردش نقدینگی منطبق با ضمایم پیمان.
۵ – ۲ – ۳ . نمودار سازمانی پیمانکار، که در آن عوامل کلیدی بخشهای مختلف کار و ارتباط آنان با هم مشخص شده باشد.
۳ – ۳ . تهیه و تسلیم بیمه نامه ها
پیش از شروع عملی کارها، دو طرف با توجه به مواد ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ضمایم پیمان، بیمه نامه هایی را که هر یک ملزم به تهیه آن هستند، از مراجع بیمه تهیه و به طرف دیگر تسلیم می کنند.
3-4 به منظور رفع ابهامات فنی باقی مانده و حصول تفاهم در مورد اجرای مفاد پیمان از سوی دوطرف،ظرف بیست روز پس از شروع کار،طی جلسه(جلساتی)با حضور کارفرما،پیمانکار و مشاورکارفرما،در موارد زیر تصمیم گیری می شود تا در طول اجرای پیمان ملاک عمل قرار گیرد.
۱ – ۴ – ۳ . رفع ابهامات احتمالی و ارائه اطلاعات تکمیلی پایه، شامل:
رفع ابهامات احتمالی در مورد اسناد و مدارک مبنای طراحی .
تحویل باقیمانده اطلاعات پایه و مبنای طراحی برای انجام کارهای طراحی (به وسیله پیمانکار)، از سوی کارفرما و مشاور کارفرما.
۲ – ۴ – ۳ . نحوه گردش کارها
هرگاه گردش کارها و روابط متقابل (پیوست ۲۰) در هنگام عقد پیمان، ضمیمه نشده باشد، در جلسه هماهنگی های اولیه، نحوه گردش کارها از جمله موارد مشخص شده در زیر، به عنوان پیوست ۲۰، به پیمان منضم می گردد.
گردش کار مکاتبات بین کارفرما – پیمانکار – مشاور کارفرما و سایر مراجع مرتبط با اجرای پیمان، در صورت لزوم.
گردش کار ابلاغ دستور تغییر کار از سوی کارفرما و اقدامهای پس از آن.
گردش کار تهیه، تحویل. تأييد و پرداخت صورت وضعیت های پیمانکار.
گردش کار تسلیم، بررسی و تأیید نقشه ها و مدارک فنی پیمان.
مازاد 6